Lusk - maandag 10 september

We zijn bijna gewend aan de plaatselijk tijd, we slapen nu al door tot 7 uur. We krijgen ook al wat routine in het ochtend ritueel: ontbijten, afwassen, wassen, aankleden, koffie drinken, opruimen, alles in de kastjes, kastjes allemaal goed sluiten, douche- en wc-deur vastzetten, vuil water tanks legen, vers watertank vullen, kabels en slangen opruimen, afval wegbrengen. Dit alles doen wij inmiddels binnen 2 uur. We gaan dus vroeg op pad want we willen vandaag een heel eind rijden richting South Dakota.
We zijn net een uurtje onderweg als we een grote supermarkt de Safeway en daarnaast een Big K-markt zien. Mooi tijdstip voor een tussenstop en om de koelkast weer aan te vullen, deze is zo groot dat we hem goed vol moeten stouwen om te zorgen dat de inhoud niet gaat schuiven onderweg. Bij de K-mart kopen we een stoeltje om ’s avonds buiten te zitten zodat we niet steeds op de houten banken van de picknick tafel aangewezen zijn die overigens bij elke camperplaats aanwezig is. We kopen ook gelijk een paar lekkere kussens, want de kussens die we bij de camperverhuurder hebben gekregen zijn erg dun. Met de gekregen klantenkaarten hebben we bij deze twee winkels totaal 15 dollar bespaard zo staat in vette letters op de kassabon. We zijn nu eenmaal Nederlanders en we miste de kortingpasjes al van de AH, kruidvat en anderen. Maar hier in Amerika hebben ze het uitgevonden, iedere winkel en restaurant, zelfs de Mac doet aan pasjesbinding.
Nu we toch pauzeren kunnen we net zo goed de net gekochte verse broodje opeten, dus picknicken we op de parkeerplaats van de supermarkt. Dan gaan we echt kilometers vreten en draaien de Interstate op, we moeten in de route een saai stuk overbruggen van zeker 360 miles is toch toch 580 km.
Vanmorgen zaten we nog in de bergen nu rijden we door dorre, eenzame steppen. Het enige wat je daar aan leven ziet, zijn enorme kuddes met zwarte koeien, die in de verte lopen te grazen. De bijbehorende cowboys hebben we niet kunnen ontdekken. Na een uurtje is Cathy het zat, ze verveeld zich en gaat lekker achterin aan de eettafel zitten met een boek, op de bank zitten ook autogordels. We maken nog één stop op een parkeerplaats langs de snelweg, generator aan, koffie zetten en lekker relaxen onder de airco. Om half zes vinden we het welletjes voor vandaag, we zoeken in het grote campingboek naar een camping op de route en komen midden in een dorpje terecht waar wel 16 campers kunnen staan.
Acht plekken voor grote campers en acht plekken voor kleine campers maar allemaal met volledig hook-up (aansluitingen voor vers water, afvoer, stroom en TV kabel) natuurlijk de onvermijdelijke picknick tafel en zelfs wifi. Wij zijn de enige camper op de helft met kleine plekken. We worden door de eigenaresse van de camping overladen met goede raad en veel folders, sluiten de camper aan en gaan dan een maaltje voor vanavond koken. Het is vanavond een stuk warmer dan ’s avonds in de Rocky Mountains maar de regen jaagt ons toch weer naar binnen. Dankzij een goed werkende oven kunnen we nu een lekkere maaltijd op tafel zetten. Morgen staan er weer een aantal mooie POI’s op het programma.

Vandaag gereden: 248 miles
Totale afstand: 425 miles

1. Zo te lezen hebben jullie het camperen al lekker in de knie! Wel een lang ochtendritueel zeg, duurt twee keer zo lang als de mijne! Maarja, ik hoef dan ook niet overal mijn huis mee naartoe te nemen. Wat me trouwens wel heel handig lijkt:)

Geniet ook een beetje van het weer voor mij als jullie willen! Zo te zien is het weer daar een stuk beter dan hier in Nederland. Het begint al echt herfst te worden:(

2. Het is inderdaad heel handig om je huis overal mee naar toe te nemen. We kunnen ons omkleden wanneer we maar willen, wat we ook veelvuldig doen onderweg want 's morgens is het hartstikke koud en 's middags is het weer korte broeken weer. Dus telkens wisselen van korte en lange broek. 's Nachts is het echt koud en springt de verwarming steeds aan.