Devils Tower en Buffalo – donderdag 13 september

Blijkt dat het restaurant gisteravond al om negen uur sloot, zo snel hebben we het verhaal voor de blog niet klaar dus konden we het niet meer plaatsen, misschien hebben we vanavond een betere camping. Deze camping heeft alleen maar elektriciteitsaansluiting en één douche voor de hele camping en dat dan ook nog voor een prijs waarvoor we op andere plaatsen een full hook-up en zwembad en nog veel meer faciliteiten kregen. Hier is nog niet eens een dump-plaats voorvuil water en vers water innemen kan ook al niet.
We hebben wel uitzicht op de Devils Tower, maar daar hebben we ’s nachts niet zoveel aan.
Na het ochtend ritueel rijden we naar Devils Tower, hoe deze ontstaan is daar verschillen de meningen over, maar feit is dat het ontstaan is uit magma. De rots is 386 meter hoog en 1558 meter boven zeeniveau, heeft aan de onderkant een doorsnede van ongeveer 305 meter en aan de bovenkant ongeveer 84 meter.
Omdat de zon al scheen toen we opstonden hebben we heel optimistisch een korte broek aangetrokken maar als we bij Devils Tower aankomen blijkt het toch nog behoorlijk koud te zijn dus kleden we ons weer om en trekken een lange broek aan. Rondom de Devils Tower leven heel wat prairie dogs, we zien een hele prairie vol met van die beestjes, die druk bezig zijn om eten te verzamelen. Ze hebben geen tijd om even te gaan opzitten voor de foto.
We maken een wandelingetje om de rots heen, een trail van 2 km. Het is een mooie wandeling, het pad van ongeveer één meter breed is geasfalteerd en slingert tussen de rotsen door met telkens een ander uitzicht op de Devils Tower. Langs de hele route staan op strategische punten bankjes zodat we rustig van het uitzicht kunnen genieten.
We zien twee bergbeklimmers aan de rotswand hangen, ze zijn bijna boven. Zij liever dan wij. Aan de noordzijde van de rots heerst een heerlijke stilte, we horen alleen een paar sqirrels kwetteren en wat vogels tjilpen, aan deze kant zijn de auto’s en mensen van de andere kant niet meer te horen.
Even later komen we sqirrel tegen die onverstoorbaar bezig is om al zijn nootjes en eikeltjes van de ene naar de andere schuilplaats te verplaatsen. Wat kan je daar druk mee zijn, zo druk dat die fotograferende mensen je niet eens opvalt. Inmiddels is de temperatuur gestegen dus kunnen we als we terugkomen bij de camper de korte broeken weer uit de kast halen.
Het volgende stuk van de route gaat voornamelijk over de Interstate zodat we al vroeg in Buffalo aankomen. De weg loopt door dorre steppes, het is goed te zien dat deze zomer extreem droog is geweest want alles is geel en dor. Toch staan er nog een hoop koeien te grazen in die gele weiden. We komen langs de snelweg ook nog een paar groepen pronghorns tegen maar gelukkig weten zij dat het gras aan de overkant van de weg niet groener is dus hebben ze dit keer niet de neiging om over te steken.
In Buffalo gaan we naar een KOA camping, deze is heel veel beter dan de camping bij Devils Tower en kost toch net zoveel. We hebben een full hook-up, d.w.z. stroom, water, afvoer en tv-kabel. Jammer dat onze camper geen aansluiting aan de buitenkant heeft voor de tv-kabel, we hebben alleen een antenne op het dak maar er is nergens meer draadloze tv ontvangst op de campings. We hebben wel een grote platte tv aan boord maar kunnen dus geen zenders ontvangen. Op elke camping kregen we weer te horen dat er toch echt wel ergens een kabelaansluiting moest zitten, want dat hoort op een huur camper en dat we nog eens goed moesten zoeken. Nou wij zijn toch echt niet gek.
We hebben de verhuurder in Denver hierover een mail gestuurd, omdat wij het raar vinden dat we een tv hebben en geen zenders kunnen ontvangen. De verhuurder hield ook vol dat er wel een aansluiting voor de kabel zat aan de buitenkant van de camper, dus hebben wij de hele buitenkant gefotografeerd en die naar hem gestuurd met de vraag of hij die aansluiting dan even wilde aanwijzen. Hij heeft inmiddels toegegeven dat uit de foto’s blijkt dat de aansluiting ontbreekt. We mogen een extra lange kabel gaan kopen en die dan door het raam heen rechtstreeks in de tv pluggen. De rekening hiervan kunnen we aan het einde van de vakantie bij hem indienen. Geen slechte service van Moturis toch?
Ook op deze camping is open vuur nog steeds verboden, maar nu blijkt dat een kleine tafel barbecue met houtskool niet als open vuur wordt gezien en wel wordt toegestaan. Kunnen we eindelijk barbecueën. We gaan dus het dorp maar weer in op zoek naar een supermarkt om de nodige inkopen te doen. Buffalo is een leuk dorpje met veel winkels, we zien veel mannen met cowboyhoeden lopen en sommigen hebben de sporen nog aan de laarzen zitten. Terug op de camping eten we met smaak ons sateetje, sla en frietjes, alleen gaat de zon al onder als we aan het eten zijn en daardoor koelt het zo snel af dat we blij zijn als we kunnen gaan afwassen. We moeten toch een reden verzinnen om lekker binnen in de warmte te gaan zitten.

Vandaag gereden:  132 miles
Totale afstand:  873 miles

1. kidyhop cowboy! Lijkt me toch wel een rare gewaarwording, echte cowboys(stiekem wel heel stoer)hahaha, had wel een foto verwacht, Peter en Cathy met hoed!!