Denver – woensdag 17 en donderdag 18 oktober

Dinsdagavond tijdens het eten begon het steeds harder te waaien, we hebben snel gegeten en hebben ons ijsje maar binnen opgegeten. Het gierde om de camper en de wind nam steeds meer toe met windstoten van naar we later hoorde van meer dan 100 km/u. Omdat de wind over een open terrein recht op de zijkant stond van de camper werden we bijna zeeziek van het schudden van de camper. Om 11 uur ’s avonds was de storm zodanig toegenomen dat het ons niet verantwoord leek om de camper zo te laten staan. We hebben de camper een kwart slag gedraaid met de neus in de wind. Het werd gelijk een stuk rustiger in de camper, het gieren was een stuk minder en schudden deden we bijna niet meer. Dat slaapt toch een stuk fijner. Het is net als met een boot bij storm moet je met de kop op de wind gaan liggen!
Woensdag wordt een relaxte dag, geen grote plannen, een beetje onthaasten en we kunnen dan ook lekker uitslapen waarna we gaan winkelen bij de twee grootste winkelketens, de Big-Kmart en de Super Walmart. Kleding kopen blijft voor Europeanen een leuke bezigheid in Amerika. We eten ‘s avonds de laatste restjes uit de diepvries en maken er een rustige avond van, we hebben even geen zin om een verslag te maken voor de blog, we hebben weinig meegemaakt en winkelen weten jullie wel hoe dat gaat. Het waait nog steeds behoorlijk en het is koud dus lekker de kachel aan.
Donderdag staan we wel redelijk vroeg op want de koffers moeten worden gepakt. Het weer is volledig opgeknapt, de zon schijnt, dus we leggen de koffers buiten op de picknick tafel. Het valt toch best tegen wat er allemaal uit de kastjes komt, we hebben meer verzameld in de afgelopen zes weken dan we dachten. Uiteindelijk lukt het om alles in de koffers te krijgen en rijden we precies om 12 uur weg uit het Cherry Creek State Park.
Helaas is één van de koffers tijdens de heenreis één van de vier wielen verloren, maar tijdens het inpakken blijkt dat de koffer wel meer schade heeft opgelopen want het uitschuifbare handvat breekt spontaan af. Met deze koffer kunnen we dus niet meer reizen, we zijn dan ook genoodzaakt nog een laatste keer naar de Kmart te gaan om een nieuwe koffer te kopen. Daarna gaan we op weg naar een goed initiatief. Op het AllesAmerika forum wordt door verschillende Neder-Amerikanen in diverse staten ruimte aangeboden om tijdens de vakantie aangeschafte spulletjes bij hen achter te laten. Deze overcomplete zaken, zoals koelboxen, campingstoeltjes, parasols, inventaris e.d. die niet mee terug kunnen in het vliegtuig, bij hen achter te laten om deze te hergebruiken in plaats van weg te gooien of achter te laten bij de camper- of autoverhuurder. Zij bemiddelen dan en zorgen dat andere forumleden die hier hun vakantie in dat gebied starten, deze spulletjes kunnen lenen en/of gratis kunnen afhalen. In Denver heeft Loek een deel van zijn schuur hiervoor beschikbaar gesteld. We hebben zelf geen spullen kunnen halen omdat in de opslag bij Loek alleen nog koelboxen stonden, maar wij steunen dit initiatief van harte en brengen onze stoeltjes, kussens en nog wat kleinere artikelen naar de opslag van Loek, daar zullen de spullen waarschijnlijk overwinteren tot er weer nieuwe vakantiegangers in Denver aankomen en hiervan gebruik willen maken.
Nadat we dit hebben afgeleverd gaan we naar Golden naar de laatste campground van deze vakantie. We hebben hier een paar dagen geleden al een plek besproken dus we worden verwacht. Het is een kleine campground met hele kleine plaatsen maar we worden door de buurvrouw van harte welkom geheten, twee minuten later klopt ze op de deur en krijgen we twee flesjes bier van de plaatselijk brouwerij, ook op een kleine camping kan het gezellig zijn.
Rest ons alleen nog het schoonmaken van de camper, althans de binnenkant. Dit is in een half uurtje wel klaar, zo groot is die camper nou ook weer niet.
Als afscheid van de vakantie gaan we uit eten bij Applebee’s, nog één keer zo’n lekkere steak zoals Amerikanen die kunnen bakken en als toetje trakteren we ons op een Chocolate Chip Cookie Sundae, een heel groot chocolate chip koekje met een toren van vanille ijs en slagroom versierd met karamelsaus. Het is gebruikelijk dat je zo’n toetje op één bord geserveerd krijgt met twee lepeltjes en samen het toetje opeet. Dat is nog een hele klus want het toetje is weer Amerikaans groot.
Terug op de campground schrijven we dit stukje onder het genot van een lekker kopje koffie, straks nog de laatste wijn en een restje jägermeister en dan is de koelkast echt leeg.

Morgen is de vakantie voorbij, dan moeten we bijtijds opstaan om de camper terug te brengen en afscheid nemen van ons tijdelijke huis. Met gemengde gevoelens de laatste avond vieren!

Gisteren en vandaag gereden:   91 miles
Totale afstand:   4825 miles

1. Bedankt voor het meelezen. wat een mooie reis hebben jullie gemaakt, daar kan je nog lang van nagenieten. Goede terugreis gewenst.